piątek, 28 maja 2010

Pstrąg pieczony




"... Ryba przede wszystkim kojarzy mi się z podstawowym zestawem dodatków: cytryna, natka pietruszki i koperek. Dzisiaj przygotowałam pstrągi z takim właśnie akcentem. Delikatny smak pstrąga bardzo dobrze komponuje się w takim aromacie przypraw ..."


  Składniki:

  • pstrągi
  • cytryna
  • natka pietruszki
  • koperek
  • sól, pieprz
  • masło

Pstrągi umyć i dokładnie osuszyć, na wierzchu zrobić kilka ukośnych nacięć. Natkę pietruszki i koperek drobno posiekać, cytrynę pokroić w plasterki. Pstrągi na zewnątrz jak i w środku posypać solą i pieprzem. Do środka ryby włożyć posiekane zioła i plasterki cytryny, w nacięcia włożyć zioła. Tak przygotowaną rybę ułożyć na foli aluminiowej posmarowanej oliwą z oliwek, na wierzch położyć odrobinę masła i wszystko szczelnie zawinąć. Włożyć do piekarnika nagrzanego do 180 st. C na 20–30 minut.

3 komentarze:

Anonimowy pisze...

byly pyszne :) [mąż]

Ewam pisze...

Piekne zdjecie,tak kolorowo apetyczne...o potrawie nie wspomne:)

Anonimowy pisze...

W sumie ta ryba jest również bardzo smaczna i ja jak najbardziej chętnie ją przyrządzam. Osobiście jestem wielkim fanem łososia do piekarnika https://mowisalmon.pl/produkty/mowi-losos-do-piekarnika-gruzinska-nuta-estragonu/ i muszę przyznać, ze tym daniem zajada się cała moja rodzina.

Prześlij komentarz