środa, 9 czerwca 2010

Placuszki owsiane



"... I znowu u mnie jakieś placki, tym razem zrobiłam placuszki z płatków owsianych. Kiedyś oglądałam w tv program z Anną Olson i spisałam sobie ten przepis. A teraz nadeszła pora na wypróbowanie, jednak musiałam dostosować przepis do siebie, a dokładnie do tego co akurat miałam w domu. Placuszki wyszły bardzo smaczne i na pewno jeszcze do nich wrócę, ale następnym razem na pewno zrobię je zgodnie z oryginałem.
Przepis podaję po lekkich moich modyfikacjach ..."


  Składniki:

  • 1 1/2 szkl. mleka
  • 1 1/2 szkl. płatków owsianych (użyłam płatków błyskawicznych)
  • 2 jajka
  • 1 łyżka oleju roślinnego
  • 1/4 szkl. mąki pszennej
  • 1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki cukru
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 1/2 łyżeczki mielonego cynamonu

Mleko podgrzać prawie do wrzenia i zalać płatki owsiane, wymieszać i odstawić  do ostudzenia na ok. 15 min. Po tym czasie dodać rozkłócone jajka i olej. Następnie dodać pozostałe składniki sypkie i dokładnie wymieszać. Placuszki smażyć na średnio rozgrzanej patelni, bez dodatku tłuszczu, z dwóch stron na złoty kolor. 
Podawać z dżemem, owocami, po prostu z czym się lubi :)

1 komentarze:

Anonimowy pisze...

Witam,
muszę przyznać, że placki z płatków owsianych to najlepsze jakie jadłam.
Ja robiłam je na maślance z tego przepisu http://mojewypieki.blox.pl/2008/03/Placuszki-z-platkami-owsianymi.html
Mniam.

Pozdrawiam.

Prześlij komentarz