wtorek, 31 sierpnia 2010

Muffiny ze śliwkami



"... Już dawno nie piekłam muffinek, a że kupiłam sobie kolorowe papilotki silikonowe, to nadarzyła się ku temu okazja. Miałam akurat pod ręką śliwki, więc zdecydowałam się na te muffinki. Wyszły naprawdę bardzo pyszne, aż trudno oprzeć się, żeby nie zjeść wszystkich zaraz po wyjęciu z piekarnika:) Muffinki są takie mięciutkie, puszyste i pozostają świeże nawet na drugi dzień ..."


  Składniki:
 
  • 2 szklanki mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 2 jajka, roztrzepane
  • 120 g drobnego cukru
  • pół szklanki oleju
  • 300 g kwaśnej śmietany lub jogurtu
  • śliwki pokrojone na mniejsze kawałki, ok. 10 szt
  • 1/4 szklanki cukru demerara - do posypania

Tradycyjnie - w jednym naczyniu wymieszać składniki suche, w drugim mokre, połączyć razem, dodając na koniec śliwki. Ciasto nałożyć do formy na muffinki, każdą muffinkę posypać cukrem demerara,  piec około 25 minut w temperatutrze 190ºC. Poczekać chwilę zanim przestygną, potem wyciągać z formy. Studzić na kratce.

21 komentarze:

wiosenka27 pisze...

Robiłam ze śwlikami, były pyszne:)

kasiaaaa24 pisze...

Ze śliwkami jeszcze nie próbowałam :) Super pomysł :)

Majana pisze...

Muffinki ze śliwkami to pyszny pomysł :)
Pozdrawiam.

Kaś pisze...

oj tak, te ze śliwkami należą do najlepszych
chyba znowu zrobię ;)

asieja pisze...

bardzo mi się podobają te kolorowe foremki.

Cirruela pisze...

Piękne! I muffinki i papilotki :)

emma001 pisze...

ze sliwkami planuje zrobic jutro ;)

Karmel-itka pisze...

puszyste te muffinki. w takich uroczych, tęczowych foremkach ;]

Retrose pisze...

Właśnie, właśnie, skąd te foremki? Też mnie to ciekawi, bo prześliczne! Babeczki oczywiście też!

aga pisze...

bardzo dziekuje za tak mile komentarze:)
muffinki naprawde sa bardzo smaczne i polecam do wyprobowania.

a foremki kupilam w Tesco, jakos tak zupelnie przypadkiem na nie wpadlam. Choc mam normalna forme muffinowa i papierowe papilotki, to te takie kolorowe tak bardzo mi sie spodobaly, ze musialam je miec:)

majka pisze...

Mniam, mniam! :) Lubie muffinki z owocami. Ja polecam Ci jeszcze sliwkowe muffinki z dodatkiem ciasteczek amarettini. Sa przepyszne (mozesz znalezc je na moim blogu:))

Amber pisze...

Piękne!Naprawdę bym od razu zjadła...
Zaprosiłam Cię wczoraj do zabawy,ale chyba nie widziałaś...

dorota20w pisze...

wspaniale sie prezentuje
mniam

Wiśniowa pisze...

Muffinki...uwielbiam, ale rzadko piekę, bo właśnie nie mam foremek :/ a dzieci też uwielbiają, chyba muszę się w takowe zaopatrzyć

Anonimowy pisze...

Muffinki to ja mogę zawsze i wszędzie. ;))

Magda pisze...

Muffinek ze śliwkami jeszcze nie robiłam

Kuba pisze...

Sam dopiero co piekłem takie muffiny w takich samych foremkach! Telepatia? :-) Pozdrawiam!

milk_chocolate84 pisze...

muszę sobię takie foremki zakupić :) A później upiec te niesamowicie apetyczne mufki ze śliwkami :-]

anytsujx pisze...

Muffinki palce lizać, piękne kolorowe foremki :)

Beata pisze...

Zachwycające zdjęcia:)
I masz bardzo ładne foremki.
Pozdrawiam!

Tylko Spróbuj pisze...

właśnie sobie uświadomiłam, że w tym roku nie zrobiłam żadnych muffin ze śliwkami - muszę czym prędzej się poprawić :)
dziękuję za inspirację :)

Prześlij komentarz