środa, 29 września 2010

Muffiny z musem jabłkowym



"... Kolejny dzień deszczowej pogody, więc trzeba było sobie jakoś uprzyjemnić taki dzionek. A najlepszym sposobem na poprawę nastroju są oczywiście muffinki:) Bardzo lubię piec takie małe babeczki, a jeszcze bardziej je zjadać:) Jakiś czas temu przywiozłam sobie od mojej Mamy kilka słoiczków musu jabłkowego, więc skorzystałam z tego przepisu. Podwoiłam liczbę składników, żeby zrobić na całą formę muffinkową, ale wyszło mi więcej, bo ok. 20 sztuk, z czego się bardzo cieszę:). Podaję więc taki podwojony przepis. Muffinki wyszły naprawdę bardzo smaczne, pycha:) ..."


Składniki:

  • 450 g mąki pszennej
  • 200 g cukru
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 jajka
  • 250 ml maślanki
  • 160 g masła
  • mus jabłkowy

Masło rozpuścić i zostawić do ostudzenia. Suche składniki umieścić w misce i wymieszać. W drugiej misce rozbełtać widelcem jajko, dodać maślankę i wymieszać. Następnie dodać przestudzone masło i ponownie wymieszać. Mokre składniki przelać do suchych i wymieszać łyżką do połączenia się składników. Formę do muffin wyłożyć papilotkami, do każdej papilotki nakładać po ok. łyżce ciasta, na to dwie lub trzy łyżeczki musu jabłkowego, i przykryć niewielką ilością ciasta. Wstawić do piekarnika rozgrzanego do 170 st. C z termoobiegiem i piec ok. 25 minut.

13 komentarze:

cukrowa wróżka pisze...

u mnie mus może też jeszcze jest..
póki co czekam na jesienne "puszkowanie" jabłek.. :)

Atria C. pisze...

Wyglądająsmacznie, ja dopiero zaczynam przygodę z muffinkami. Jedyny minus jest taki że nie da się długo przechowywac i mnóstwo napiec..

Paula pisze...

z dodatkiem musu to dopiero musi być ciekawy i pyszny smak!

anytsujx pisze...

Muffiny wyglądają wspaniale, musem palce lizać !

Kaś pisze...

muffiny są takie wdzięczne do pieczenia, nie dość, że proste i szybkie, to jeszcze istnieje ogromne pole do popisu odnośnie dodatków

Majana pisze...

Z musem jabłkowym zapewne przepyszne:))
Ładna fotka!

emma001 pisze...

muufinki jabłkowe planuje upichcic w weekend. Z musem tez musze kiedys spróbowac ;)

dorota20w pisze...

ślicznie ci wyrosły !

margot pisze...

a to te muffiny , widać ,ze pyszne

aga pisze...

serdecznie Wam dziekuje za wszystkie mile slowa:)

kabamaiga pisze...

Dawno nie robiłam muffinów, a jabłkowych bardzo dawno. Śliczne te Twoje.

ewelajna Korniowska pisze...

Łał, jakie łłładne...:):) Też nie robiłam jeszcze jabłkowych...
Jak dla mnie miłe było to spotkanie z Tobą i Twoimi muffinkami - będę zaglądać:):):)

kass pisze...

Z jabłkami...to muszą być pyszne! Wyglądają rewelacyjnie!

Prześlij komentarz