poniedziałek, 4 października 2010

Ciasto ze śliwkami i polewą śmietanową



"... Już dość dawno zanotowałam sobie ten przepis do wypróbowania, bo ciekawiła mnie właśnie ta polewa. Jednak długo się do niego zabierałam, gdyż albo nie miałam śliwek, a jak już je miałam to znowu jakiś inny przepis się nawinął pod rękę. Tym razem w końcu się udało i upiekłam. Ciasto wyszło bardzo dobre, nie jest za słodkie, bo śliwki dają kwaskowy posmak, a polewa fajnie komponuje się z całością, naprawdę smaczne ciasto:) ..."


Składniki:

ciasto:
  • 25 dag mąki
  • 3 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 4 jajka
  • 1/2 szkl. cukru
  • 1/2 szkl. oleju słonecznikowego
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 cukier waniliowy
  • ok. 1/2 kg śliwek

polewa śmietanowa:
  • 150 ml śmietany 12%
  • 1 jajko
  • 1 budyń śmietankowy z cukrem (proszek)
  • 1 łyżka cukru

Składniki polewy: śmietanę, jajko i cukier zmiksować, na końcu dodać budyń. 
Śliwki umyć, usunąć pestki i pokroić na połówki lub ćwiartki. 
Białka oddzielić od żółtek. Białka ubić ze szczyptą soli na pianę. Żółtka utrzeć z cukrem do białości, po czym dalej ucierając dodać olej, następnie wsypać cukier waniliowy, mąkę, mąkę ziemniaczaną i proszek do pieczenia. Całość wymieszać, dodać ubitą pianę z białek i wszystko razem delikatnie połączyć. 
Foremkę 24 x 28 cm wyłożyć papierem do pieczenia i przełożyć ciasto, na wierzchu ułożyć śliwki skórką do dołu. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 170 st. C z termoobiegiem i piec ok. 40 minut. Po upływie 20 minut uchylić drzwiczki piekarnika, zalać ciasto polewą i dopiec.

20 komentarze:

ana pisze...

Super się prezentuje. Poza tym bardzo lubię ciasta ze śliwkami.

Alina pisze...

Bardzo apetycznie wygląda:)

Olasz77 pisze...

zainteresowala mnie zwlaszcza polewa, jeszcze nie jadlam takiej :)

Majana pisze...

Piękne ciasto i z tą polewą cudownie wygląda :-)
Pozdrawiam.

Paula pisze...

świetne to ciacho! i polewa kusi :)

Anonimowy pisze...

Ta polewa... Musi cudownie smakować!

cukrowa wróżka pisze...

o, bardzo podobne robiłam, tylko w formie tarty. ta masa śmietanowa pyszna wychodzi.. :)

aga pisze...

dziekuje:) fajnie czytac takie mile slowa, jest to dobry poczatek dnia:)

ewelajna pisze...

Polewa, proszę Pani... Budyń i śmietana... To musi byc smakowite.. Wciąż za mną chodzą śliwki...

Dobrego dnia, Agnieszko:)

Kasia pisze...

Wow, jedno ciacho lepsze od drugiego, stefanka z kaszą i nie wspomnę o placku ze śliwkami...małe cuda:) A że uwielbiam śliwki, to myślę, że to z polewą jest na liście do upieczenia. Ja upiekę to się podzielę jeszcze jednym komentarzem :) Wygląda smakowicie. Pozdrawiam

andzia-35 pisze...

O, fajne! super! Z chęcią bym zrobiłam to ciacho, ale nie mam dobrej ręki do ciast ucieranych i boję się , że wyjdzie mi zakalczyk :DDD

anytsujx pisze...

Ciasto z tą polewa to fajne połączenie, bardzo apetycznie wygląda ...

dorota20w pisze...

Uwielbiam twoje zdjęcia !
Piękne ciacho

Asia pisze...

Aga, bardzo ładnie wygląda. Równiutkie i ładnie upieczone. I podoba mi sie polewa śmietanowa - nigdy takiej nie robiłam, a wyglada na zdjęciu smacznie.

Anonimowy pisze...

TO MOZE JAKIS PAN SIE WYPOWIE... ...ZJADŁ BYM, i wszystko jasne ;)

chanya13 pisze...

Chętnie wpadłabym do Ciebie na kawałeczek tego ciasta.

Kaś pisze...

piękne ciasto. polewa musi być przepyszna, podobną jadłam kiedyś na serniku, ale najbardziej na zdjęciu urzekły mnie śliwki - idealne :) u mnie zawsze gdzieś opadną na dół albo się pokurczą i nieciekawie wyglądają

ulcik pisze...

wygląda smakowicie :)

aga pisze...

alez duzo milych komentarzy na mnie czeka:) dziekuje Wam bardzo za takie serdeczne slowa:)

Ziziola pisze...

Dzisiaj wypróbuję przepis, jednak muszę powiedzieć, że jak dla mnie to jest on całkowicie od tyłu napisany.

Prześlij komentarz