piątek, 26 listopada 2010

Naleśniki pełnoziarniste



"... Naleśniki od zawsze robiłam tak na oko, ale dzisiaj pomyślałam sobie, że czemu by nie skorzystać z jakiegoś przepisu. I właśnie postanowiłam, że od teraz za każdym razem będę korzystać z innego konkretnego przepisu na naleśniki, tak żeby posmakować różne wersje i wybrać tą najlepszą. Dzisiaj przepis z programu "Rewolucja na talerzu", naleśniki wyszły bardzo smaczne, a przez to, że nie zawierają cukru super pasują zarówno do wytrawnego jak i słodkiego nadzienia. A ze słodkim będą już wkrótce:) ..."


Składniki:

  • 1 szkl. mąki pełnoziarnistej
  • 1 białko z jajka (dałam całe jajko)
  • 1/2 szkl. chudego mleka
  • 1/2 szkl. wody gazowanej
  • 1 łyżka oleju rzepakowego
  • sól

Mąkę przesiać do miski, dodać jajko, wodę, mleko, olej rzepakowy, sól i dokładnie wymieszać. Ciasto powinno mieć konsystencje niezbyt gęstej śmietany. Jeśli jest zbyt gęste dodać jeszcze wody. Usmażyć naleśniki na patelni teflonowej bez dodatku tłuszczu. 

23 komentarze:

margot pisze...

ja takie naleśniki z maki razowej chyba lubię bardziej niż z mąki białej
a twoje pysznie się prezentują

Ewam pisze...

a ja z maka razowa jeszcze nie jadlam,hmmm czas to nadrobic,wygladaja kuszaco

Agata pisze...

robie podobne według mojego własnego przepisu ;) uwielbiam pelnoziarniste

wiosenka27 pisze...

Nigdy jeszcze nie próbowałam:)

magda k. pisze...

super, takich z mąki pełnoziarnistych jeszcze nie próbowałam :)

Kaś pisze...

u siebie mam dosłownie identyczny przepis, ale bez dodatku oleju :)
dawno ich nie robiłam, może na śniadanie będą z serem :)

Majana pisze...

Czy ja mogę zjeść naleśnika u Ciebie? W tym tygodniu jakoś nie zrobiłam ;)

Arvén pisze...

Próbowałam pełnoziarnistych ale...hmm, jednak pszenne u mnie wygrywają :P

Anonimowy pisze...

Aga, ja robiłam do tej pory wersję "pół na pół", mąka pszenna + mąka pszenna razowa. Ty "poszłaś na całość" i sądząc po wyglądzie wyszły wspaniale. Przepis zapisuję i będę testować, bo naleśniki z mąką razową smakują mi dużo bardziej niż takie 100% pszenne ;) Pzdr Aniado

Panna Malwinna pisze...

bardzo podoba mi się przepis, tym bardziej że są na pewno zdrowsze i dietetyczne

Paula pisze...

z dżemem muszą smakować obłędnie..

Anucha pisze...

Ja też dopisuję się do tych co jeszcze takich naleśników nie jedli. Ale czas to zmienić, tym bardziej, że ciekawy ten przepis:)
Pozdrawiam:)

myniolinka pisze...

ja też nigdy nie piekłam naleśników z przepisu... zawsze robię na oko :)
a takie pełnoziarniste na słono muszą być rewelacyjne!

anytsujx pisze...

Wyglądają super i bardzo smakowicie ...

A1105 pisze...

ile naleśników wychodzi z tych składników?;)

Usagi pisze...

Też zazwyczaj robię na oko. Ale moje rzadko wyglądają tak ładnie. Więc może warto wypróbować...
Pozdrawiam

aga pisze...

slicznie Wam dziekuje:)
i fajnie, ze sie podobaja, mi takie pelnoziarniste bardzo posmakowaly:)

Nusia - ja robilam z podwojnej porcji i wyszlo mi ok. 15 sztuk, wiec z jednej ok. 7-8, no i jeszcze zalezy troche od wielkosci patelni, ale naprawde polecam, bo sa smaczne:)

A1105 pisze...

ja mam patelnię raczej z tych większych, koło 25cm, więc myslę, że 5 mi wyjdzie ?;) oczywiście, że zrobię, bo uwielbiam placuszki z mąki pełnoziarnistej, więc naleśniki muszą być boskie ;-)

tu-tusia pisze...

Bardzo fajny przepis :) Lubię czasem zastąpić zwykłe mączne produkty, takimi pełnoziarnistymi. Zdrowsze są, a często tez smaczniejsze :) Np. makaron. Za to za razowym pieczywem nie przepadam, a przypadkiem kupiłam ostatnio cały kg mąki pszennej razowej, więc przyda się pomysł wykorzystania :)

Magoldie pisze...

Nalesniki z jablakmi sa moimi ulubionymi...a do tego masz takie paetyczne zdjecia :)

Kasia pisze...

Gdyby tylko ktoś mi takie jutro zrobił na śniadanie... rozmarzyłam się :-)

Adrian Pawlak pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Adrian Pawlak pisze...

Muszę wypróbować koniecznie ten przepis :). Do tej pory przyrządzałem naleśniki wedle porad podanych na https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/ dzięki którym ciasto jest pyszne i zawsze się udaje. Uważam, że warto tu pamiętać o takich rzeczach jak ilość tłuszczu używanego do smażenia oraz kolejność dodawana składników.

Prześlij komentarz