poniedziałek, 21 lutego 2011

Spaghetti al tonno



     " A tak dokładniej to spaghetti z tuńczykiem w sosie pomidorowym. Już od jakiegoś czasu miałam ochotę na makaron z jakimś sosem, ale za bardzo też nie wiedziałam o jakie smaki mi chodzi. W lodówce leżała sobie puszka tuńczyka i tak jakoś mi wpadła w oko, a ja od razu nabrałam ochoty na takie smaki. Kilka minut przygotowywania i już mieliśmy jedzonko gotowe, ale przyznaję, że nie wszystkim przypadło do gustu:). Mężuś stwierdził, że makaron i ryba w takim połączeniu to mu jakoś nie pasuje, więc trochę sobie po marudził, ale zjadł. Widocznie takie smaki to jednak nie dla Niego, ale za to mi smakowało jak najbardziej:) "


Składniki:

  • 250 g makaronu spaghetti
  • 200 g pomidorów krojonych z puszki (1/2 puszki)
  • 100 g tuńczyka w sosie własnym (1/2 puszki)
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 1/2 łyżeczki cukru
  • szczypta suszonej papryczki chilli
  • sól, pieprz

Makaron ugotować al dente. Cebulę i czosnek obrać i drobno posiekać. Na patelni rozgrzać oliwę z oliwek, dodać cebulę, czosnek i zeszklić. Dodać pomidory z puszki, cukier, chilli, sól, pieprz i razem pogotować ok. 5 minut, aż sos zgęstnieje. Dodać tuńczyka, wymieszać i chwilę poddusić. Następnie dodać ugotowany makaron i wszystko razem wymieszać. Doprawić do smaku solą, pieprzem, przełożyć na talerze i udekorować liśćmi bazylii.

31 komentarze:

Izka pisze...

A ja to bym nawet bez tuńczyka zjadła:) Pomidory, czosnek i chili to już i tak rozpusta:) A z tuńczykiem jadłam kilka dni temu:)

wiosenka27 pisze...

Wspaniale się prezentuje to spaghetti:)

KUCHARNIA, Anna-Maria pisze...

Aga! Wygląda niezwykle apetycznie! To jedna z moich ulubionych wersji spaghetti!
Pozdrawiam:)

kulinarne-smaki pisze...

A właśnie mi chodziło po głowie spaghetti - jakbyś czytała w moich myślach. Zrobiłaś mi smaka :) Ja robię bardzo podobne tylko zamiast tuńczyka dodaje mięso mielone.

bijana pisze...

to nasi męzowie mogli by sobie rece podac, moj jak widzi tunczyka to odwraca glowe w przeciwną strone...a ja lubie!pozdrowionka!

Maggie pisze...

Mmmmm... Uwielbiam! Wprawdzie wykorzystalam ostatnio calego tunczyka, ktorego mialam w lodowce, ale cos mi sie zdaje, ze znow bede musiala sie zaopatrzyc, bo chodzi za mna taki makaron :)

majka pisze...

Robilam, mnie smakowalo. Moj M. jednak tez troche marudzil. Chyba faceci juz tak maja :))

Tilianara pisze...

Wczoraj jedliśmy takie spaghetti na obiad :) Widzę tutaj kulinarną telepatię :)

Anucha pisze...

Z tuńczykiem jeszcze nie robiłam.Bardzo smakowicie wygląda, aż ślinka leci:)
A ciasto w poprzednim poście wspaniałe:)
Pozdrawiam serdecznie:)

shinju pisze...

Taką ochotę na makaron z tuńczykiem mi zrobiłaś, że będę musiała koniecznie w tym tygodniu jakiś przygotować. Ten Twój wygląda tak apetycznie, że chętnie by się skosztowało.

italia od kuchni pisze...

U mnie często makaron z tuńczykiem. Jak nie na obiad, to na kolację - zawsze smakuje rewelacyjnie :)

Aciri pisze...

Bardzo lubię. Będzie i u mnie w tym tygodniu:)

Dagmara pisze...

Wow! Jaka kusząca fotka! pyszota!

Kaś pisze...

nie wiem dlaczego, ale widok makaronu spaghetti oblepionego czerwonym sosem mocno działa na moje ślinianki. pyszne danie

Patrycja Reszko pisze...

Tuńczyk jest pyszny! I nie tylko w sałatkach. Mam za sobą i makaron, i pizzę :)

feeriasmakow pisze...

Przyznam, że nie jadłam jeszcze takiego połączenia... to dobrze bo pomysły na makarony dawno mi się skończyły, chętnie więc się skuszę.

piegusek1976 pisze...

mój młodszy synek, który teraz jest chory i siedzi ze mną w domu na widok tego spagetti stwierdził; "mamusiu jutro to właśnie chcę na obiad"

Anonimowy pisze...

Mnie tam taki makaron smakowałby bez wątpienia bardzo. A jakie zdjęcie słoneczne...

Pozdrawiam!

wykrywacz smaku pisze...

no proszę, a niby takie niefotogeniczne danie, a jakie ładne zdjęcie :) zapraszamy na nasz portal kulinarno - fotograficzny wykrywacz-smaku.pl :)

Karmel-itka pisze...

mmm... co za wykwintny makaron... ;]

kabamaiga pisze...

Pyszności. Dobrze, że u nas dzisiaj na obiad makaron :)

aga pisze...

dziekuje:)

OlaCruz pisze...

Szukałam ostatnio tego przepisu, a tu proszę, moje życzenia się spełniają i przepis jest ;) Dzięki!

Amber pisze...

Mnie bardzo smakuje ta wersja spaghetti.Zresztą wszystkie lubię,bo jestem fanką włoskiego kultowego makaronu.

Paula pisze...

wygląda bardzo smakowicie! lubię spaghetti w takiej wersji z dodatkiem oliwek

Winet pisze...

Taki makaron jest pyszny! Mi smakuje trochę jak jak takie wegetariańskie bolognese :) swojego sosu dodaje jeszcze łodygę selera naciowego

flusso pisze...

Jak najbardziej, takie smaki mi odpowiadają :) A zdjęcie jest niesamowicie apetyczne :)

KucharzyTrzech pisze...

Jedno z moich ulubionych spagetti :). Pycha!!

Gosia pisze...

wieki nie jadlam z tunczykiem makaronu....musze nadrobic te potrawe :)
Pozdrawiam :)

Nemi pisze...

Ojejejeje!! Jakież to pyszności widzą moje łakome oczka! Uwielbiam makarony!!!

Waniliowa Chmurka pisze...

To jest pyszność!

Prześlij komentarz