piątek, 27 maja 2011

Migdałowe ciasto z rabarbarem



     " Skoro mamy jeszcze sezon to jest i kolejny słodki wypiek z rabarbarem. Gdy Bea pokazała to migdałowe ciasto to od razu miałam je w planach, po prostu zapragnęłam je upiec, a jeszcze bardziej zjeść:) Skusił mnie bowiem ten dodatek likieru amaretto i  mielonych migdałów, ciekawi mnie też tonka, ale niestety nie posiadam. U mnie ciasto wygląda trochę inaczej, wyszło niższe, gdyż upiekłam je w większej foremce i na wierzch zrobiłam maślaną kruszonkę. I na zachętę powiem tylko tyle, że smakuje pysznie:) "


Składniki:

Ciasto:
  • 250 g rabarbaru
  • 150 g mąki pszennej
  • 40 g drobno zmielonych migdałów
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 80 g miękkiego masła
  • 130 g cukru
  • 2 jajka 
  • 100 ml jogurtu naturalnego 
  • 2 łyżki amaretto (lub 2 dodatkowe łyżki jogurtu)
  • skórka otarta z 1 cytryny 
  • 1/2 dużego startego ziarenka tonki (lub nasionka z 1 laski wanilii lub cukier waniliowy)

Kruszonka migdałowa:
  • 40 g mąki (razowa orkiszowa) 
  • 40 g zmielonych migdałów 
  • 40 g zmielonego cukru trzcinowego 
  • 60 g masła

Piekarnik rozgrzać do 180 st. C. Rabarbar umyć, osuszyć i pokroić na nieduże kawałki. Przygotować kruszonkę: wszystkie składniki rozetrzeć palcami, aż powstanie kruszonka. Mąkę wymieszać z migdałami i proszkiem. Masło utrzeć z cukrem, następnie dodawać po jednym jajku i dalej miksować, aż masa będzie jednolita. Stale miksując (na wolnych obrotach) dodać otartą skórkę z cytryny, tonkę (wanilię) i amaretto, a następnie dodawać na przemian mąkę i jogurt. Przełożyć ciasto do natłuszczonej i lekko wysypanej mąką tortownicy o średnicy 22 cm (ja piekłam w foremce 20 x 24 cm), na wierzch nałożyć pokrojony rabarbar i lekko wgnieść go dłonią w ciasto, posypać kruszonką. Piec ok. 55 minut (lub do suchego patyczka). Pozostawić na kilka minut w ciepłym piekarniku, a następnie wystudzić na kratce.


31 komentarze:

Kamila pisze...

Pysznie też wygląda! Miłego weekendu!

zauberi pisze...

też mam ochotę na to ciasto, piękne Ci wyszło

Aciri pisze...

Pięknie wygląda!

Kasia pisze...

wygląda cudnie! i ta kruszonka mmm :-)

Ola pisze...

ooo, migdałowe z dodatkiem amaretto musi być pyszne. ja bym zrobiła z truskawkami, bo tak bardzo nie mogę się ich doczekać... :)

Magda pisze...

Bei ciasta są pyszne i śliczne

Winet pisze...

Uwielbiam migdałowe ciasta :)
To drugie zdjęcie jest po prostu cudne!

kabamaiga pisze...

Wiem doskonale jak ono wspaniale smakuje :)

Amber pisze...

Musi smakować znakomicie! Mniammm

Tylko Spróbuj pisze...

aż ślinka cieknie :)

slyvvia pisze...

doskonałe... i jeszcze ta kruszonka :D

skoraq cooks pisze...

zjadłabym kawałek. Nawet dwa :-)

nat. pisze...

Widze ze szalejesz na calego z rabarbarowymi wypiekami :)
Chetnie pomoglabym pozjadac... :)

Ciacho wyglada naprawde super apetycznie... !

aga pisze...

dziękuję:)
rzeczywiście u mnie rabarbarowo, ale cóż ja poradzę, ze tak go lubie:)

Arvén pisze...

Śliczne to ciasto, po prostu nie przymierzając śliczne :D I na pewno pyszne, dla mnie wszystko co migdałowe jest boskie :)

ewelajna Korniowska pisze...

Aga, śliczne :) Jak dla mnie wygląda jak drożdżowe:)

ilka_86 pisze...

pięknie wygląda, a na pewno jeszcze lepiej smakuje:) podoba mi się, ojj bardzo:)
pozdrawiam cieplutko

goh. pisze...

wow, naprawdę smaczny kąsek:) aż ślinka cieknie, teraz nie zasnę:)

Pluskotka pisze...

Kto by pomyślał, że rabarbar można odmieniać przez tyle przypadków. Muszę nazrywać więcej u dziadka. :)

Usagi pisze...

Jak u Ciebie rabarbarowo! A ja na to ciacho Bei się kuszę, kuszę i jakoś zrobić nie mogę :(

Patrycja Reszko pisze...

Migdałowe i w dodatku z rabarbarem. Mniam!

Danuta pisze...

jeszcze jednego nie zdarzyłam zrobi a już na drugie mam ochotę (:

asieja pisze...

ukochany rabarbar :-)

Dusia pisze...

pięknie i u Ciebie wygląda:) uwielbiam je, u nas furorę zrobiło

Kasia pisze...

Rabarbar <3 Z migdałami smakuje nieziemsko.

Anucha pisze...

Kusząca propozycja. Zanim całkowicie opanują nas truskawki warto jeszcze sięgnąć po rabarbar:)
Pozdrawiam:)

judik1119 pisze...

Uwielbiam takie ciacha!:)

aga pisze...

bardzo dziękuje:) a ciasto naprawdę polecam, gdyż jest bardzo smaczne:)

Magda Baran pisze...

potwierdzam, ciasto pyszne, choć moje miało mały zakalec ;) i było pyszne :) pozdrawiam!

Anonimowy pisze...

Niestety nie wiem jak smakuje, ale wygląda absolutnie zjawiskowo!!! Przepis zapisuję i muszę koniecznie poczuć ten smak :) Pzdr Aniado

Aga pisze...

Ja też się skusiłam na połączenie migdałów i rabarbaru... do tego amaretto... i ta kruszonka...
I niestety, pomimo wydłużenia czasu pieczenia aż o 20 minut, ciasto i tak się nie dopiekło i upadło :( ... wyszedł zakalec - ale jaki pyszny! ;)

Prześlij komentarz