środa, 13 lipca 2011

Ciasto z budyniem i musem truskawkowym



     " Ostatnio naszła mnie wielka ochota na budyń, a do tego spotkałam jeszcze truskawki, więc połączyłam jedno i drugie i zrobiłam właśnie takie ciasto. Słodki i kremowy budyń fajnie współgra z soczystym musem truskawkowym i całość smakuje naprawdę bardzo dobrze. Takie ciasto można przygotować z dowolnie owocowym musem i można również zamiast biszkoptu zrobić ciasteczkowy spód, a wtedy będzie tak przyjemnie chrupać. "


Składniki:

Biszkopt:
  • 2 jajka
  • mąki tyle ile ważą jajka
  • cukru tyle ile ważą jajka
  • ok. 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

Budyń: 
  • 2 opakowania budyniu waniliowego
  • 3 szkl. mleka
  • 2 łyżki cukru

Mus truskawkowy:
  • 700 g truskawek
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 14 g żelatyny
  • 1/3 szkl. gorącej wody

Jajka ubić z cukrem na gęstą i puszystą masę. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia, przesiać do ubitych jajek i wymieszać delikatnie łyżką. Foremkę 20 x 24 cm wyłożyć papierem do pieczenia, przelać ciasto i wstawić do piekarnika. Piec ok. 20 minut w temperaturze 180 st. C. 
Proszek budyniowy rozmieszać w 1/2 szkl. mleka, resztę mleka z cukrem zagotować. Do gotującego mleka wlać rozmieszany budyń i mieszać do zgęstnienia. Odstawić na jakiś czas do lekkiego przestudzenia, a następnie wyłożyć na biszkopt i zostawić do całkowitego wystygnięcia.
Żelatynę zalać gorącą wodą, wymieszać do rozpuszczenia i zostawić do wystygnięcia. Truskawki zmiksować razem z cukrem na mus. Wystudzoną żelatynę dodać do zmiksowanych truskawek i wymieszać. Wylać na zimny budyń i wstawić do lodówki do czasu aż stężeje mus truskawkowy.


63 komentarze:

afterschool pisze...

a ja sie pisze na to smakowite ciasto :)

DaisyDukes pisze...

cudowne połączenie smakowe! :)

Danuta pisze...

ślinka mi cieknie!

Anonimowy pisze...

nieprzyzwoicie się obśliniłam! pięknie Ci wyszło :)

Kamila pisze...

To ciasto wygląda rewelacyjnie!

Skawola pisze...

wygląda wspaniale - szczególnie ta gruba warstwa budyniu-mmm...

nikol pisze...

no no smakowicie ;)

Marianna Hall pisze...

Wygląda idealnie! Lekko, kolorowo i aż chce się go spróbować! Cudeńko!:)

martex.82 pisze...

świetnie wygląda,idealne warstwy, budyń plus owocowy musik pycha :)

zauberi pisze...

wspaniałe! :)

Mar pisze...

Mmm, wygląda perfekcyjnie:) Takich ciast z budyniem nie jadłam już wieki, a sama takich nie robię. Co nie znaczy, że na kawałeczek bym się nie skusiła:)

kulinarne-smaki pisze...

ciastko idealne

aga pisze...

bardzo dziękuje:)

flusso pisze...

Cudowne! Pomysł bardzo mi się podoba! ;)

Izaa pisze...

jejku jak pysznie wygląda to ciacho

pieczarkamysia pisze...

Kocham budyniowe ciasta! :) wiec bym sie z Toba Kochana dogadala :)

Ciasto wyglada niesamowicie pieknie! Polaczenie truskawkowej czerwieni i budyniowej bieli.. pychota! :)

Caluje ;*

Kasia pisze...

Wygląda pięknie! Jak sobie wyobrażam łyżeczkę, która się w nim zanurza to... ojej :)

Bernadeta pisze...

oj mistrzostwo swiata takie ciasteczko!

Anonimowy pisze...

Ależ Ty masz fantastyczne pomysły na ciasta! I wszystkie tak idealnie Ci wychodzą... ;) Zazdroszczę... :)
http://kuchniaprezydentowej.blogspot.com/

kuchennefascynacje pisze...

Smaczne ciacho ale najbardziej mnie przyciąga ten mus na samej górze :)

Aciri pisze...

Poczułam teraz i ja, że mam na takie ciasto ochotę:) Ten truskawkowy mus...

boregi pisze...

Sądząc po składnikach musi smakować tak jak wygląda, rewelacja ! I jakie równiutkie warstwy ! :)

Avelina pisze...

Mnie też naszła ochota na budyń i dziś leciałam specjalnie do sklepu. Podoba mi się wykorzystanie musu truskawkowego jako warstwy ciasta.

Arvén pisze...

Fantastyczne to ciacho :) Trzy warstwy pełne smaku!

zjedz_mnie pisze...

Wygląda bosko ;]

Anonimowy pisze...

ależ smakowicie wygląda, mniam :)

Majana pisze...

Pięknie się prezentuje !:)

Nemi pisze...

Powinnaś założyć własną sieć cukierni:) Ciasto wygląda jak marzenie:)

Kubełek Smakowy pisze...

Chyba udało Ci się koncertowo, takie piękne, równe pasy. I ten mus, lekkie ciasto, idealne na lato i owocową porę.

KUCHARNIA, Anna-Maria pisze...

Cudne to mało powiedziane! To ciasto wygląda jak raj na ziemi! I go chcę!!!!

Kasia, Slodkie fantazje pisze...

śliczne... i kusi... pomimo tak późnej aż chce się je schrupać ;)

ewelajna Korniowska pisze...

Wiesz, że łatwe, śliczne i pyszne? Wiesz:). Ten musik kusi;)

milk_chocolate84 pisze...

liby nic nadzwyczajnego a ma tyle uroku :) Ja już dawno truskawek nie widziałam.. i już za nimi tęsknię ;)

sananhan pisze...

jak Ty to robisz , że zawsze masz takie piękne , prościutkie kawałeczki ciastek i wszytsko tak ładnie wygląda :D podziwiam:)

Maggie pisze...

Wyglada bardzo apetycznie, zwlaszcza ta gruba warstwa truskawkowego musu :)

Kasia pisze...

Jej, wygląda niesamowicie!! :)) Chyba spróbuję, tylko w wersji z malinami bo mamy ich zatrzęsienie :P Uściski!

asix pisze...

ależ Ci pięknie wyszło! I do tego same pyszności!

judik1119 pisze...

Oh już czuje jakie musi być pyszne-mniam:)

burczymiwbrzuchu pisze...

Ah te twoje ciasta zawsze wyglądają tak pięknie i soczyście!:)

aga pisze...

Dziękuję Wam pięknie za miłe słowa:) i cieszę się, że ciasto się spodobało:)

Pluskotka pisze...

Chyba najpierw zlizałabym ten mus, choć nigdy nie jadam ciast na części. :)

Amber pisze...

Połączenie niezwykłe.Ach te Twoje wypieki!

Lekka pisze...

Aga, jak już otworzysz cukiernię, to mogę być gościem na pierwszy rzut?
Chociaż po zastanowieniu... Chyba nie powinnam Cię o to prosić, bo dla Twoich ciast byłabym jak szarańcza i skończyłoby się tylko na tym jednym rzucie.:)

Biedr_ona pisze...

Jak malowane ;DD To musi być pyszne.. a do tego ten cudowny mus.. jestem bardzo ciekawa jak to w całości smakuje.. ;-)


www.przysmakiewy.pl

Menu na weekend pisze...

piękne, zdjęcia do zjedzenia :)

Karmel-itka pisze...

ciasto nieprzyzwoicie kusi!
och, ile bym dala za taki kawalek... :)

kabamaiga pisze...

Truskawek już nie mam, ale pewnie z malinami też będzie OK.

słodkosłona. pisze...

o takim cieście właśnie ostatnio myślałam.

pięknie wygląda, zrobię je dla Kogoś na urodziny, bo jest idealne. ;)

dorota20w pisze...

zachwycające jak zwykle u ciebie :)

KeJt pisze...

Ciasto wygląda pysznie i efektownie, bardzo chętnie podam takie gościom :-)

anytsujx pisze...

Ciasto wygląda prześlicznie .... musi być pyszne !:)

aga pisze...

serdecznie dziękuję:)

Loriel pisze...

Bardzo spodobał mi się pomysł z tym musem truskawkowym. Taki wyrazisty smak w połączeniu z kremowym budyniem :)

Anonimowy pisze...

Czy mogą być mrożone truskawki??

Anonimowy pisze...

kazdemu sie podoba, ale czy ktos faktycznie to zrobil i czy mu smakowalo?

Anonimowy pisze...

A jakiej wielkości blacha?

aga pisze...

Anonimowy - ja robiłam w blaszce 20x24 cm.

Anonimowy pisze...

a ile mniej więcej tych jajek i mąki? myślę że na tym musie można udekorować serduszkami z bitej śmietany na walentynki :P

Anonimowy pisze...

Nie ma żadnej opini jak ciasto smakuje a chyba o to chodzi w opiniach :)

Anonimowy pisze...

TO JEST PRZEPIS NA ZWYKŁĄ BLACHĘ, CZY TORTOWNICĘ?

Anonimowy pisze...

Ten mus w ogóle mi nie wyszedł. Nie zsiadł się i był kwaśny - może miałam zbyt kwaśne owoce, ale dlaczego się nie zsiadł? Budyń jak budyń, spód ciasta ok, jednak nie będę próbowała piec go drugi raz, gdyż szału nie ma.

Anonimowy pisze...

Dlaczego wszyscy zachwalają ciasto tylko po wyglądzie. Zrobiłam , fakt dałam mniej cukru ale wyszedł w smaku niezbyt dobry, może z masą budyniową bardziej by smakował. Ogólnie lubię słodycze ale końcówkę już wyrzuciłam bo naprawdę mi nie smakował. Proszę nie oceniać po wyglądzie bo liczy się smak.

gościówa pisze...

Czy można użyć wiśni drylowanych

Prześlij komentarz